סיר לחץ רגיל או חשמלי – מה עדיף ?

רבים מאיתנו חובבי המטבח שאלנו את עצמנו לא פעם מה עדיף לרכוש סיר לחץ רגיל או חשמלי?

הסיבה המרכזית לרכישת סיר לחץ היא הרצון להכין אוכל בזמן בישול קצר יותר, לשמור על הטעמים ועל הערכים התזונתיים במזון. מצד שני, במשך השנים ירד היקף השימוש בסירי לחץ בגלל בעיות בטיחות.
לכן אלה יהיו הפרמטרים המרכזיים כאשר נשווה בין סיר לחץ רגיל לסיר לחץ חשמלי: איזה מהם בטיחותי יותר, באיזה סיר זמן הבישול קצר יותר, ובאיזה סיר נקבל מזון בריא ואיכותי יותר.

בטיחות – באיזה סיר בטוח יותר לבשל סיר לחץ רגיל או סיר לחץ חשמלי?

  1. שריפה – סיר רגיל המתבשל על גז חשוף יותר לשריפה של התבשיל או חלילה לשכוח סיר דולק על הגז.
    סירי DAVO MULTI VARKA עובדים לפי תוכנית בישול מוגדרת מראש, ובסיום התוכנית עוברים אוטומטית למצב "שמירת חום". אין סכנת שריפה לתבשיל, וגם אם נשכח שהפעלנו – מזון חם ומוכן לאכילה יחכה לנו כשנחזור.
  2. פיצוץ מעודף לחץ – בסיר רגיל יש מנגנוני ביטחון מכניים בלבד השומרים על הסיר, וכאשר נוצר לחץ חריג התוצאה תהיה פיצוץ. בעיה זו היתה הסיבה העיקרית לירידה בשימוש לאורך השנים בסירי לחץ.
    סירי DAVO MULTI VARKA מצויידים ב 13-16 מנגנוני ביטחון: מנגנונים מכניים המונעים את פתיחת הסיר, חיישנים המודדים טמפרטורה ולחץ ומשחררים לחץ וחום עודפים במידת הצורך, מנגנוני ניתוק חשמל למקרים של לחץ או חום חריגים אשר לא מצליחים להתאזן ע"י החיישנים.

זמן בישול – מה חשוב לדעת כאשר אתם מתלבטים בין סיר לחץ רגיל לסיר לחץ חשמלי?

איכות והרכב הסיר משפיעים ישירות על קיצור זמן הבישול. רוב סירי הלחץ בשוק עשויים נירוסטה, והאיכותיים שביניהם מתגאים בתחתית המורכבת מ-3 שכבות לפיזור חום שווה. כאשר הסיר מוליך חום, אבל לא שומר עליו יש צורך ביותר אנרגיה, וזמן הבישול מתארך.

סירי DAVO MULTI VARKA עשויים יציקת ברזל מצופה בשכבת אלומיניום להולכת חום מיטבית, ושכבת פלדת אל חלד לשמירת חום וחיסכון באנרגיה. כך מבנה הסיר תורם לקיצור זמן הבישול ע"י שילוב של הולכת חום, שמירת חום ופיזור החום בכל הסיר ולא רק דרך התחתית.
סיר DAVO MULTI VARKA PREMIUM 1900 הוא בעל דירוג אנרגטי A, וטכניקת חימום אינדוקציה המאפשרת קיצור נוסף של זמן הבישול.

באיזה סיר תקבלו מזון בריא ואיכותי יותר? סיר לחץ רגיל או סיר לחץ חשמלי?

  1. קביעת הטמפרטורה והלחץ בסיר – סירי לחץ רגילים מנהלים את טמפרטורת הבישול בצורה ידנית, ע"י הגברה והנמכה של הלהבה בגז. עוצמת הלחץ ברוב הסירים היא קבועה ולא ניתנת לבחירה.
    בסירי DAVO MULTI VARKA קיימים חיישנים לקביעת טמפרטורה ולחץ מדוייקים, כך המזון מתבשל בצורה אחידה ומהירה יותר והערכים התזונתיים נשמרים בצורה טובה יותר.
  2. איכות ציפוי הסיר הפנימי – רוב סירי הלחץ מגיעים ללא ציפוי פנימי, אלה שיש להם מגיעים עם ציפוי נון-סטיק. כאשר אין ציפוי לרוב התוצאה תהיה הידבקות של המזון. בסירים עם ציפוי נון-סטיק לאחר כחצי שנה מדווחים צרכנים רבים על קילופים בציפוי הסיר הנכנסים למזון.
    סירי DAVO MULTI VARKA בעלי ציפוי של 3-4 שכבות המגנים על הסיר לאורך זמן: שכבת בסיס, ציפוי ייעודי ושכבה עליונה. הציפויים משמרים את יכולת הנון-סטיק לאורך זמן ומונעים קילוף של הציפוי לתוך המזון.
    ציפוי DYKING – פותח במיוחד לסירי לחץ על מנת להגן עליהם מנזקי החום הגבוה ועוצמת לחץ גבוהה של הקיטור.
    ציפוי  BLACK DIAMOND – ציפוי ברמה הגבוהה ביותר המגן על הסיר משריטות והתקלפויות.

סיר לחץ רגיל או סיר לחץ חשמלי בחרו סיר שמתאים לכם, בשלו ותיהנו – בתיאבון.